Dag 13-14: WEEKEND!!!

22 september 2013 - Addis Abeba, Ethiopië

Zaterdag:

Vandaag zijn we te voet naar het centrum van Lalibela gewandeld. Hier hebben we de lokale kerken bezocht die zich in de grond bevinden, waarvan de belangrijkste de St. George kerk is. Het was zeker de moeite om eens te zien. De Ethiopiërs zijn enorm gelovige mensen. Bij elke kerk moesten we onze schoenen uitdoen, knieën en schouders bedekken en mochten we vooral niet kauwgommen in de kerk. :)

Na ons kerkbezoek zijn we naar de wekelijkse markt gegaan. Wat een volk!! Maar ook wat een beesten koeien, geiten, ezels, kippen, ... Je moet uitkijken waar je loopt of je wordt omvergeduwd door een van deze dieren.
wcsOnderweg werden we natuurlijk weer aangeklampt door kinderen die ons willen helpen en tenslotte vragen ze achter  Birr, boeken, pennen,........ Eigenlijk is er geen moment van rust. De klassieke vragen van what is your name,  where are you from, have you been to the Church,......werden ons de hele tijd gesteld.

S'Avonds werden we uitgenodigd voor een diner georganiseerd door de VLIR geleid door Stephan zijn schoonboer. Het was een leuke avond tussen de Belgen.

Zondag:
"Lazy sunday!"
Een deel van onze groep hadden vandaag genoten van de zon! Zonnecremeke smeren, fris pintje drinken en op tijd omdraaien zodat alles even hard kleurt :) Wat kan dit toch eens deugd doen!
De andere van onze groep deden aan vogelspotting! Inderdaad de vogelpoppulatie van Ethiopië is enorm! :)
In de namiddag zijn we met zijn allen naar de stad gegaan om de lokale winkeltjes te gaan bezichtigen.

Vandaag geen al te grote inspanning meer.
Morgen is het weer werkendag!!!

1. Tim:
    22 september 2013
    De batterijtjes goed opladen he, zodat jullie morgen weer paraat staan!! Werkt ze nog en geniet v jullie laatste weekje xxx
  2. Ria Stevens:
    22 september 2013
    Wat een belevenis hebben jullie daar al gehad . Het is altijd spannend om jullie reisverhalen te mogen lezen .Laat u batterijen maar goed op vandaag zodat jullie er morgen weer kunnen invliegen .Veel succes nog met alles en de groetjes van ons allemaal vanuit Belgie!!!!
  3. Gielen chris:
    22 september 2013
    wat is het toch spannend al jullie verhaaltje te lezen, geniet van een dagje weekend en morgen er weer tegen aan, wat zal het vlug voorbij zijn,

liefs

chris
  4. Evie Celen:
    Hey Heidi en co,
    Leuk om jullie zo te volgen via de verhaaltjes en de leuke foto's.
    Vandaag lekker relaxen en dan kunnen jullie er morgen weer tegenaan. groetjes en een knuffeltje van ons pommelien :-)
  5. Vranken johan:
    23 september 2013
    Wat een fun, wat een belevenis die je je verdere leven gaat meedragen. Geniet er elke dag van en geef het een plaatsje in je hart. Groetjes uit neerpelt.
  6. Rianne:
    24 september 2013
    Hey daar, fantastisch toch, zulk een beleving. geniet nog van jullie laatste week xxx
  7. Nienke:
    24 september 2013
    En hoe is het werk? Werkt onze campagne bij de health centers? Hebben jullie nog apen in de tuin. Hoeveel vliegen hebben jullie nog gedood? Is het licht nog uitgevallen? Gaan we een artikel krijgen in de Knack? Nog veel plezier!!
  8. WIJ:
    @ nienke!!!!

Dag iedereen!!
    Het werken gebeurd hier echt op zen Afrikaans : " take it easy! " je mag je vooral niet vermoeien! De tam tam doet een beetje zen werk. De apen in onze tuin hebben een naam gekregen : blue balls monkey! Het aantal vliegende vliegen kunnen we spijtig genoeg niet verminderen! :) we leren er mee leven! tot nu toe blijft het licht branden. Het enige paniek moment vandaag was dat de zuurstof op was. :)
    Of we de knack halen weten we nog niet?!:)

groetjes in Belgie!