Dag 4: rit van Bahir Dar naar Gondar

12 september 2013 - Gondar, Ethiopië

Om 6 uur werden we gewekt door de vogeltjes. OPSTAAN!

Na een heerlijk ontbijt vertrokken we met de bus naar de Blue Niles Waterfalls. Het was een zeer hobbelige rit met in de omgeving veel cat, suikerriet, maïs en papaya. De mensen wonen hier in houten huizen die aan de buitenkant besmeerd zijn met uitwerpselen van runderen.

Aangekomen aan de watervallen werden we opgewacht door een hele bende mannen. Iedereen van ons kreeg een man aan de hand om ons te begeleiden naar de watervallen. Het zijn de 2de grootste watervallen van Africa.

Nadien hebben we de rit verder gezet naar Gondar. Weer met prachtige views van vele rijstvelden en andere teelt. Regelmatig maken we een stop voor een fotostop en het uitdelen van materiaal aan kinderen dat we van jullie hebben gekregen.

In Gondar aangekomen zijn we een paleis gaan bezoeken het Royal enclosure en het badhuis Fasalides. Jammer dat het niet gevuld was met water want anders hadden we er wel een duik ingemaakt. Pas rond januari wordt dit gevuld.

Aangekomen in het hotel hebben we ons klaargemaakt voor het diner en een avondje stappen. Het was een mooie afsluiter van de dag.

1. Hilde en Jos (mama & papa Leen):
    13 september 2013
    Mooie foto's!!
  2. Hilde en Jos (mama & papa Leen):
    13 september 2013
    Leuk te weten wanneer men iets geeft aan andere minderbedeelden dat het ook terecht komt! Met plezier gedaan!
  3. Sanne:
    15 september 2013