De laatste dagen!

29 september 2013 - Addis Abeba, Ethiopië

Na onze laatste werkdag in het ziekenhuis werden we uitgenodigd door de "directie" voor een soort afscheidsceremonie. Hier werden we hartelijk ontvangen met de nodige speeches, spijs en drank. We kregen allemaal een diploma voor onze goede daden en een mooi hangertje met het Lalibela kruis. Het ene feestje was nog niet gedaan of we werden op het volgende verwacht. De grote baas van het hotel had ons uitgenodigd op een "candle light diner" buiten onder de sterrenhemel met als afsluiter een kampvuur.

6:00 vrijdagochtend : feestdag : "Meskel" Met een deel van de groep zijn we een beetje de sfeer gaan opsnuiven in het centrum. Al de mensen waren in het wit gekleed. Iedereen kreeg met houtskool een kruisje op het voorhoofd getekend. Het was de moeite waart om dit is meegemaakt te hebben.

Raar maar waar, savonds hadden we weer een feestje. Ditmaal bij "Ben Abeba"waar we trouwe klant waren. Speciaal voor ons hadden ze als afsluiter een traditionele groep laten komen. Shaken maar weer met die schouders. :)

Op zaterdag werd de groep weer wat kleiner. Peter ( Dr Sweet love), Lieve en Margot vertrokken richting huis maar onze pa ( Stephan) bleef alleen achter met zijn harem! :) Daarnaast was deze dag ook nog speciaal want ons Lies-An werd 30 en dat moest toch ook wel worden gevierd!!

Zondag:  laatste dag in Lalibela.  Onze pa had een geweldig idee: laten we een kerk gaan bezoeken. :)  Amaai, wat een rit! Al hobbelend, shakend, zigzaggend reden we door het ethiopisch landschap. Aangekomen in een klein dorpje dachten we: we zijn er! Maar neen,  we moesten nog wat klimmen om dan een kerk te zien gebouwd in een inham van een rots met natuurlijk ook wat heilig water erbij. :) Na de nodige heiligheid terug de bus in en weer hobbelend naar huis :)

Valies pakken, laatste avondmaal.
Morgen terug richting huis....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sarah:
    29 september 2013
    Die reis is echt omgevlogen eh !!!!
  2. Gielen chris:
    29 september 2013
    Niet te geloven dat het voorbij is, maar in jullie gedachten zal het blijven, goede terugreis en tot later, wees voorzichtig jullie zijn niet te missen,

dikke knuf
  3. Elien Willems:
    30 september 2013
    Amai, dat is snel voorbij gegaan !
    Het was heel leuk om jullie avonturen te kunnen lezen en ook om mee te kunnen genieten met de prachtige foto's !
    Veilige terugreis !
    Elien x
  4. Anita Vanherk:
    30 september 2013
    Kristine en company, wat jullie ginder gedaan hebben is fantastisch! "Angels of mercy "dat zijn jullie allemaal. Ik wens jullie een behouden terugreis en wees ervan overtuigd : hier hebben ze jullie gemist hoor. Welkom thuis !
  5. Ria:
    1 oktober 2013
    Wow Heidi,
    Ik ben eindelijk bijgelezen! Sjiek wat jullie allemaal deden!
    Dit gaan jullie nooit vergeten.

Groetjes.