Dag 8: Mekelle

16 september 2013 - Mek'ele, Ethiopië

Vandaag konden we normaal gezien uitslapen, maar rara.... Om zeven uur stonden we weeral aan het ontbijt. Na al die lange busritten wilden we eens onze benen strekken! " één, twee, drie, vier, vijf, zes, zeeeeven, zo gaat het goed, zo gaat het beter, alweer een kilometer van mijn schoenen afgesleten! :) "

Wat deed dat deugd :)

Om tien uur vertrokken we richting het ziekenhuis van Mekelle! Hier kregen we een rondleiding. Het ziekenhuis heeft 500 bedden, 50 artsen waarvan één orthopedist en een paar assistenten. Op twee jaar tijd is er al veel veranderd zo hebben ze onder andere een hemodialyse afdeling opgericht, een psychiatrische afdeling en zijn ze gestart met het eerste brandwondencentrum in Tigray. Verder kregen we de ICU ( I see you ;) ) en de radiologie te zien.
Eindelijk konden we onze gids ook iets bijbrengen! :)

Na de rondleiding werden bij de orthopedist uitgenodigd voor een traditionele koffieceremonie. Zoals gewoonlijk vroeg Dr. Aerts suiker bij zijn koffie. Wij vroegen waarom, waarop hij zei: "because, I'm so sweet as sugar". :D

Om deze mooie rondreis af te sluiten zijn we nog een stapje gaan zetten in de Ethiopische wereld!!!

Be continued