Dag 12: derde werkdag!

22 september 2013 - Addis Abeba, Ethiopië

8:15u de bus staat weer klaar. Al hobbelend rijden we richting het ziekenhuis.

Hier worden we opgewacht door de verpleegkundigen en de patiënten die worden geopereerd of diegene die op consultatie komen.
We kunnen weer van start.

Toen we aan onze 3de ingreep wilden beginnen viel toch niet de stroom uit zeker ?!  Iedereen naar zijn rugzak om een hoofdlampje te zoeken. En ja, we konden weer van start gaan.

Toen we terug kwamen van onze pauze waren ze net zelf bezig met een ingreep nl. appendix. Best leuk om te zien, en ze deden het nog niet al te slecht. Deze operatie werd uitgevoerd door verpleegkundigen die gespecialiseerd zijn in een aantal ingrepen.  Deze was er eentje van.

Ze hebben hier ook een anesthesieverpleegkundige, Tam en amai die kan er toch wel wat van.  Hij is ook enorm leergierig en gaat niet weg zoals de andere verpleegkundigen  :) , die je maar eventjes ziet en dan zijn ze opeens verdwenen om koffie te drinken.

We hadden nog 1 operatie op het programma staan en die hebben we dan maar in onze voorbereidingsruimte gedaan omdat ze nog steeds bezig waren de appendix te zoeken! ;)

Op het einde van onze werkdag hebben we eindelijk Mullat gezien de CEO van het ziekenhuis. Wat was Nienke blij om deze jonge man eindelijk in levende lijven te zien! :)

Morgen eindelijk een weekend vrij, niets gepland, ZALIG!!!