Dag 1: Addis Ababa, Entoto

9 september 2013 - Addis Abeba, Ethiopië

Na de valiezen afgeleverd te hebben op ons hotel en een stevig ontbijt genuttigd te hebben, kwam ons busje aangereden waarmee we de komende dagen mee gaan rondreizen!

Vandaag stond de mont etno op het programma. We gingen van 2800m naar 3200m om de oude hoofdstad te bezoeken. Onderweg kwamen we heel wat tegen buiten het prachtige landschap met de eucalyptusbomen. Vrouwen met grote bussels brandhout die zowel de berg op als af liepen, pakezels, herders met hun geiten en kinderen die voor wat Birr met plezier wouden poseren.

Er was een grappige monnik en zijn dochter die ons uitnodigden in hun huisje, zo konden we ook eens kijken hoe de lokale bevolking hier leefden. Daarna reden we terug richting de nieuwe hoofdstad waar we een kijkje gingen nemen naar replica Lucy en haar nog niet zolang teruggevonden jongere broer.

Om de al lang zo lang bewogen dag (en het was nog maar 16u) af te sluiten hebben we nog een bezoek gebracht aan de markt, en wat een markt,...

Uitgeteld, moe en voldaan krijgen we nu al onder de wol want morgen begint om 5u15 begint de dag. We gaan 580km afleggen richting het noorden.

1. Karen (dochter van Lieve):
    9 september 2013
    Leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen!! Berichtje aan ons mama: je hebt de gsm-oplader van ons papa bij. Nieuwe voor jezelf kopen dus, of gsm zoveel mogelijk af zetten! dikke kussen! x
  2. Evie Celen:
    Hey Heidi,
    Fijn om te lezen dat jullie, na wat hindernissen, goe zijn aangekomen. Ben benieuwd naar de volgende verhalen, echt wel leuk om zo te kunnen volgen. Geniet ervan! xxx
  3. Inge:
    Heidi en Co,
    Veel plezier en zo te lezen gaan jullie leuke avonturen meemaken! We blijven jullie verhalen volgen!
    Groetjes vanuit het regenachtige en frisse Belgenland!
  4. Gielen chris:
    10 september 2013
    we blijven volgen naar jullie verhalen, ben op ziekteverlof, kan niet spreken, dus tijd om jullie boeiend gedoe te volgen,
    liefs,chris
  5. Jenny Heylen:
    10 september 2013
    Ik ben nu op pensioen en heb nu alle tijd om jullie te volgen via deze weg.
    Veel voldoening en succes!
    Groetjes, Jenny
  6. Madeleine Hermans:
    10 september 2013
    Veel plezier. ik blijf je volgen via deze weg
  7. Veerle Dirckx:
    11 september 2013
    We volgen jullie op de voet!!!!!
  8. Sarah:
    11 september 2013
    Leuk om alles zo te lezen, heb tot nu toe alles al afgeprint en opgehangen in de keuken van het OK :) Zo kan iedereen die toffe verhalen van jullie lezen , wij wachten vol spanning op de volgende post :p
  9. Maria fam.van kristine:
    11 september 2013
    fijn om alles te kunne volgen samen met de jongens. nog veel plezier en geniet er van.
  10. Inge:
    Hoi Heidi en Co,
    We wensen U en je collega's een fijne en leerzame (werk-)vakantie toe. Doe het goed! Groetjes uit Grote-Brogel!
  11. Anita Vanherk:
    11 september 2013
    Hey Kristine en companie. Ik volg jullie iedere dag. Zoals ik al eerder zei : mensen zoals jullie maken de wereld beter. Geniet van jullie avontuur, maar wees voorzichtig.
    Kristine we gaan je missen zaterdag en zondag, maar wat je dààr doet is véél belangrijker. Ik duim voor jullie!
  12. Hilde en Jos (mama & papa Leen):
    Hallo Leen en collega's,
    Hopelijk gaat het jullie goed! We kijken volop uit naar jullie volgend reisverslag en foto's. Genieten en beleven dat is onze boodschap voor jullie! Wij zijn fier op het ganse team!
    Knuffels en kusjes van ons xxx
    Jos en Hilde
  13. Gielen chris:
    11 september 2013
    je ziet dat er velen vanuit de 'LIMBURG' aan julllie denken,
    nogmaals, geniet, beleef, leef, werk, wat nog allemaal?
    DIKKE KNUF

CHRIS
  14. Carine:
    11 september 2013
    amaai, van engagement gesproken !! super, ik kijk uit naar jullie verslagen... er zijn gelukkig nog veel idealisten op deze wereld, jullie gaan daar voor mensen veel, heel veel betekenen !!
  15. Kim:
    11 september 2013
    Hoi Heidi en Co. zalig om te weten wat jullie daar allemaal uitspoken. De eerste dag is precies al goed ingezet. Ik ben nu al jaloers? Viel de hoogte wat mee? Ale goede start. Houden zo.
  16. Monique Plessers:
    Dag Allen
    Geniet zoveel mogelijk van de natuur en de mensen. Groetjes vanuit het nu natte en kille België.
  17. Bex linda:
    hoi Fina,
    fantastisch, dit vind ik geweldig. geniet!! doe het goe, maar daar twijfel ik geen moment aan. ik blijf je verhalen volgen hoor. heel veel groetjes xxx
  18. Gielen chris:
    12 september 2013
    Vroeger zat ik weinig aan mijn computer,nu jullie der zijn ligt het wel anders, het is hier koud op het moment wel droog, weer de dag tegemoet vol leuke verrassingen, tot gauw
    heel veel kliniekknufjes
  19. Christel:
    Hey Fina,

Heel veel succes ginder! Ik volg je zeker via deze blog.
    Groetjes Christel
  20. Beks gerard:
    Hallo,
    Geniet van het afrikaanse leven, natuur en de mensen, zelf van hun ritme.
    Groetjes van het haastige en kille Belgie
    gerard
  21. Kim Cochet:
    12 september 2013
    Wat een belevenis moet dat zijn! De mensen daar zullen jullie hulp zeker nodig hebben en waarderen. Grote pluim voor heel het team en have fun!
    Groetjes, Kim
  22. Vanuit het OK:
    12 september 2013
    Fina nog even, niet wanhopen, Nienke is onderweg met de aardbeiencondooms.
    Voor iedereen en voor Fina in het bijzonder nog een fijne vakantie en zoals Gerard het mooi verwoordde, geniet nog van de natuur en de mensen, met volle teugen.
    Zoals je merkt zijn jullie steeds in onze gedachten aanwezig.

Groetjes.
  23. Els Theunissen:
    12 september 2013
    Ook wij volgen jullie verhalen op de voet ! Schitterend wat jullie daar allemaal doen ! Geniet ervan !
    groetjes
  24. Kristien:
    12 september 2013
    Lies-An en Co, fijn om jullie hier ook te volgen! Wensen jullie heel veel succes!!!