Dag 5: rit van Gondar naar het Simien mountains national park

13 september 2013

Geeuw geeuw! 6:15! Alweer vroeg op! Van uitslapen is er geen sprake.

Na een heerlijk ontbijt zijn we met de bus vertrokken richting de bergen. Onderweg hebben we een kerk bezocht waar we uitleg kregen over  het Nieuwe en het Oude Testament. Dit klinkt bij "sommige" als muziek in de oren! :)

Hierna konden we onze rit verder zetten. Tegen de middag hebben we gegeten in een lokaal restaurantje. Opeens zat heel de ruimte vol met mannen. Rara de uitslag van de ethiopische voetbalploeg was op tv! ;) Eens dit gedaan was, ging iedereen weg!

Rond de vroege namiddag kwamen we aan het begin van het park waar we ons moesten registreren en we een persoonlijke ranger meekregen. ( we voelde ons super veilig ;) )

Het hotel, Lodges, waar we verbleven is het hoogste hotel van Afrika, op 3260m.  We hebben ons dus goed moeten induffelen tegen de kou! "Waar was dat kersenpitkussentje?" :) Met natuurlijk ook de hoogste bar, waar we een heerlijke St. Georges hebben genuttigd :D "Eentje is geentje"

Na het afdroppen van de valiezen zijn we een wandeling gaan maken tussen de apen. We voelden ons onmiddellijk thuis! :) Tevens hebben we ook kunnen genieten van het super mooie uitzicht op de vallei!

Buikje rond, bedje in!

1. Nienke:
    15 september 2013
    Dag. Allemaal
    Wij zitten in Addis. Morgenvroeg naar lalibela. We zijn benieuwd wat we er gaan aantreffen. We houden jullie op de hoogte.
  2. Marie-louise:
    15 september 2013
    hallo allemaal, ik volg jullie allemaal van dag tot dag maar ik zie zo weinig foto's van jullie
    vele knuffels vanuit dit koude belgie
    gr m.louise