Dag 3: Tanameer

11 september 2013 - Addis Abeba, Ethiopië

Toen we gisteren aankwamen was het donker en zagen we niets van het uitzicht en wat een verrassing de volgende ochtend!!! We werden wakker van de kwetterende kleurrijke vogels en het adembenemend uitzicht vanuit ons raam.

Aan het ontbijt werden we verwelkomd met koffiegras en dat gaf een heerlijke geur. We mochten meedoen met de koffieceremoie, wij eten koekje bij de koffie maar zij popcorn. Ook wordt het altijd door een vrouw gedaan in traditionele prachtige klederdracht.

Na het ontbijt werden we opgehaald door een bootje om een paar kloosters te gaan bezichtigen op het Tanameer. Het zijn in totaal 37 eilanden en 22 kloosters waarvan we er twee hebben bezocht. Na drie uur varen kwamen we bij het eerste klooster op het idyllisch eiland Dek aan. WAUUUUUUUUW!!! Het oude en het nieuwe testament werd in stripvorm beschilderd op hout en katoendoek.

Op de terugweg moesten de dames natuurlijk weer naar de wc, er zat niets anders op dan in de broes te gaan plassen op een rijtje. Hier bezochten we mee het kloosters op het eiland Bete Mariam.

Om 19u waren we terug aan ons hotel, eten en slapen.

tot morgen!